Писмо подршке наставницима

Писмо подршке наставницима

ПОДРШКА НАСТАВНИЦИМА

Поштоване колегинице и колеге,

Желим да вам пружим подршку у раду са нашим ученицима  после незапамћених трагедија у “нашем дворишту”. Злочини који су, без сумње и без изузетка, потресли  и растужили све нас и  наше друштво у целини.

Реакције свих, деце/ ученика и одраслих су различите, што је и очекивано. Емоције су помешане, туга, љутња, бес, жалост, неверица, разочарање, страх, забринутост, сумња…

Али сву ту различитост надјачава јединствена жеља да се више никада  и нигде не понови и не догоди.

Да би жеља била остварива морамо се сви и укључити.  Појачати васпитну улогу школе, коју смо и до сада неговали и развијали,  у складу са препоруком Душка Радовића: ”Здрава, ведра, очувана деца – по сваку цену, па и по цену знања – то би морао бити племенити задатак васпитања.”

  1. Ових дана кључна реч је разговор. Сви причају о томе да треба разговарати и конструктивно решавати проблеме или бар смањивати могућност да они настану.  Квалитетан разговор, а не осуђивање, критиковање, убеђивање, расправљање и неслушање. Ослушкујте ученике шта вам говоре. Чућете различите коментаре, јер долазе из различитих породица и различитих стилова васпитања. Ипак, позивајте их на разумевање уместо осуђивања. При том разумевање, не значи оправдање, поготово за нешто што се никако и никада не може оправдати.

Ученици и ми који се њима бавимо знамо да не можемо променити ово што се догодило, али да можемо учинити много тога да нам у школи буде пријатно и да будемо безбедни. Школе, између осталог,  због тога и постоје. Да се млади образују, васпитавају  и постају што бољи људи.

Ученици су жељни разговора, посебно о темама које се не тичу само лекција из предмета, већ животних лекција, актуелности. Подједнако су жељни да их неко чује и саслуша, активно слуша.

То је уједно и прилика да се боље упознамо.

2. Заговарајте и истичите праве људске вредности, јер ће једино оне сачувати наш свет и нас у њему. Љубав, истина, правда, поштење, уважавање, толеранција, емпатија, самоконтрола, ненасилна комуникација, стрпљење, часност, скромност, достојанство, захвалност, прихватање одговорности за сваку изговорену реч и понашање, солидарност  и још много, много вредности наше, људске врсте.

3. Оснажите ученике који су превише забринути, уплашени, који не знају шта ће са својим проблемима и притисцима да се обрате психологу, у школи и ван ње или психијатру. То није знак слабости, никако срамота, али јесте прави пут и начин да очувају своје ментално здравље.

Пре двадесет и више година, када сам почела да радим са ученицима, један од мотива за образовно-васпитни рад  са њима био ми је стих Љубивоја Ршумовића:

„Биће правде на свету

И знања и лепоте

ДЕЦА ће спасти планету

Од мржње и простоте“.

Наравно, не деца сама, препуштена сама себи, већ окружена добрим  одраслим људима, васпитачима, који их воле, брину за њих, штите и уче правим вредностима. Сви одрасли, родитељи, учитељи, наставници, тренери, баке,  деке, баш сви одрасли који учествујемо у њиховом васпитању.

И даље верујем у стих и децу, али само ако им ми одрасли на прави, несебичан, квалитетан начин помогнемо. Будемо уз њих и са њима. Посвећени свом важном, озбиљном и одговорном позиву. Ако их васпитавамо, бар да знамо да то чинимо  добротом, стрпљењем и пре свега, личним примером.

Подсетимо се још једном, сви заједно, подсетимо и наше ученике да у школи влада нулта толеранција према насиљу било које врсте. Јер је то једини начин да школа и даље буде безбедно, пријатно и  подстицајно место за рад, учење и дружење.

Јелена Младеновић, школски психолог                                                                                                                                                 

Add a Comment

Your email address will not be published.